Процес звільнення та приняття на роботу працівника » Аутсорсинговий відділ збуту
 
» Процес звільнення та приняття на роботу працівника

Процес звільнення та приняття на роботу працівника

 

Ото ж, довго думав, як представити нову технологію та саму презентацію - можливо не так нову, як ту - якою ми не користуємось, через складність та дороговизну обладнання, на перший погляд, так і складність налаштування в АВТОМАТИЧНОМУ ПІДБОРІ ТА РЕЄСТРАЦІЇ КАНДИДАТІВ
Для цього варто спочатку ще раз описати сам алгоритм, який для нас за 10 років підбору персоналу став вже прописною істиною – зрештою, як для тих, хто буде користуватись цією системою - прописними істинами є питання ведення власної справи.


Отже, з чим ми зустрічаємось в момент необхідності підбору персоналу, або, коли такий момент виникає?  Зазвичай зненацька - як пори року для комунальних  служб. Щоб не творилось, які б не були прозорі чи не прозорі для цього передумови та натяки персоналу до настання цього часу ІКС.
Навіть при проведенні планових атестації, коли ніби всі розуміють, що «по-любе»,  хтось піде сам, а когось «підуть» - ми до цього не готові. Гірше, коли це зовсім несподівано, як каже наша статистика, на сайті, 70% персоналу шукають роботу без попередження роботодавця про намір змінити роботу, і повідомляють, коли їх вже «прийняли». Попередньо, ще можуть взяти лікарняний, для стажування або проходження випробувального терміну, ну так, щоб був «запасний аеродром», «авось не візмуть… або не підійду…» Також, не варто забувати про «незамінність», якою з часом починають наділяти себе наймані працівники, тримаючи на кукані роботодавця. «Зоряна хвороба» притаманна всім колективам, згідно з теорією розвитку колективу – після бурління настає період максимальної продуктивності , а потім іде розставання і це нормально! Мало хто на підприємстві знає, що таке коефіцієнт плинності персоналу і які показники є нормальними, а які ні. Хоча зараз не про це.

 

Як виглядає саме життя підприємства (керівника) після фраз(и) «Я звільняюсь» або «Ми звільняємось».
Скільки б разів це не відбувалось – 1 це не приємно, 2 – емоція, яка відразу приходить на зміну – злість, розчарованість, з часом змінюється панікою – так, саме панікою. Кожен, хто має працівників, або самотужки не може виконати роботу, а перед замовниками треба «тримати лице» відчуває саме це.

 

Опанувавши себе вирішуємо ситуацію так:
- пробуємо перекинути цю роботу на когось з працівників, який буде робити ІБД (імітацію бурної діяльності)
- потім - реєструємось на всіх сайтах (ясно безкоштовно) і закидаємось у всі газети, які тільки згадуємо, попередньо згадавши всіх родичів і знайомих (це якщо вашому бізнесу до 3 років)
- «обростаємо» записами в блокнотах з перспективними кандидатами та резюме в електронній пошті
- в один прекрасний день наважуємось, це все розібрати і визначити тих самородків, які на перший погляд підійдуть нам, забуваючи різницю між підійдуть і прийдуть.
- думаємо і дуримо себе «О! стільки-то проблем… Завтра призначу всіх на якийсь час і закрию питання».
- дальше сідаємо за телефон і як папуга, наговорюємо одну і ту ж фразу – і відразу починаємо розуміти, що це не зовсім те, хоча ще нікого не бачили. Після години такої «інтелектуальної» роботи (на наступному місці йде перетягування канату) сподіваємось, що тих 20 кандидатів (це якщо дуже інтенсивно і вміло!!!!), що ми запросили на співбесіду достатньо, оскільки: перше, є інша, основна робота; 2 – банально – надоїдає.
- день співбесіди! Паніка - прийшло макс. 20% від загальної кількості запрошених, а з тих 20% з горем-пополам можна взяти 0,8 кандидата
- наступне – пробуємо звернутись до компаній, які займаються персоналом (рекрутингові, кадрові тощо) Обираємо, ясна річ, кадрову або ту, яка  в супереч законодавству, працює безкоштовно для роботодавця, тобто для Вас, отримуючи винагороду з кандидата. З зазвичай, стандартно ДУРНИМ питанням: «А базу ви маєте???». Яку базу??? Що для вас база? Актуальність цієї бази? Одним словом, для нещасного замовника, слово «БАЗА» стає чарівним словом. А, те що ця база сформувалась на основі, якогось попереднього замовлення, в основному  з тих хто не встиг або не підійшов, врешті з резерву і при зміні одного з показників або критеріїв (напр. район роботи або графік, або з/пл. досвід тощо) стає 100% не актуальною і представляє просто список телефонів з прізвищами і тд.  Але ж БАЗА….     А далі…
-  чекаємо…
- чекаємо…
- чекаємо (забуваючи, що принцип «лікуватись за дурно, на дурно лікуватись» ніхто не відміняв)
- а час іде… Врешті, після легкого скандальчику, Вам присилають якісь організми, якими Ви абсолютно не задоволені і Ви обурено, це висловлюєте Виконавцю, що таких і самі можете знайти, забувши - це «безкоштовний сир!!!». І не Ви платите, а сам кандидат – тому все, що ви продукуєте на зовні в вуха Виконавця – БАЙДУЖЕ
- звертаєтесь до рекрутингової компанії – де вам називають реальну цифру підбору – саме підбору, а не валового пересилання. Ціна спочатку, шокує, потім обурює, потім дивує, але альтернатива повернутись до початку п1. Ще страшніша! Але платити – ви все ще не згідні і не готові, оскільки не бачите за що, та і ті гроші, які треба заплатити за 2-3 офіціантів чи 2-3 кухарів співрозмірні з місячною оплатою праці «свого! менеджера з персоналу». Про функціональні обов’язки, доцільність, ФОП – ніхто не задумується, дальше буде видно… Тобто, підбір ще одного працівника, але тут виявляється все простіше, на перший погляд, оскільки резюме сипляться, як сніг на Новий Рік 1995р. І приходять вони вчасно і не 20% від загальної кількості запрошених - і ось воно «Щастя»! Вам ніколи не доведеться більше страждати від нестачі потрібного персоналу. Забуваючи, що не цей працівник не приносить вам прибуток, і визначити кваліфікацію такого працівника, який зазвичай має « підвішений язик » і не більше - ви не можете, бо не вмієте, зрештою і не повинні. А питання, які глупо задаються на кшталт: де ви працювали, що їли з ким спили, абсолютно не інформативні для Вас. Але надія, що хтось вирішить ваші проблеми так зігріває…
-  наступне, Ваш новий працівник починає виконувати ті самі дії: і перебирати те, що ви вже перебрали, реєструватись на сайтах і натхненно шукати столярів та охоронців в інтернеті, так, як би всі вищезгадані персонажі у весь час там проводили, ходячи з планшетами та перепощували  повідомлення в своїх блогах. Ще трохи часу і нервів і ви здаєтесь – звільняєте нового манагера з персоналу, ідете в рекрутингову компанію і платите так, що аж самому страшно, з вічними питаннями: «А як не знайдете»? «А як не підійде»? «А як не підійде, за чиї міняти»? і тд.

 

То яке ж вирішення???
ПРОСТЕ – відрізняти поняття, такі як полюція від поліція і превентивно від примітивно. Ключовим є превентивно (http://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%9F%D1%80%D0%B5%D0%B2%D0%B5%D0%BD%D1%82%D0%B8%D0%B2%D0%BD%D0%B5_%D1%83%D0%BF%D1%80%D0%B0%D0%B2%D0%BB%D1%96%D0%BD%D0%BD%D1%8F )
  Прогнозування та запобіжні заходи в підборі персоналу допоможуть:
- економити гроші
- економити час
- зосередитись на основній роботі
… можна назвати ще з десяток переваг, але на фоні названих, вони будуть тільки доповнюючими.

 

Тобто,  вербальна візуалізація вирішення проблеми наступна:
- передбачаємо, що хтось може звільнитись (мусимо змиритись з цією думкою і прийняти її!)
- готуємось до цього заздалегідь, а не в «свинячий крик», коли вже пізно (формуємо АКТУАЛЬНУ базу для себе ПОСТІЙНО  не витрачаючи на це ні сек. часу) постійно контролюючи процес!
- при настанні часу ІКС, оперативно, до 2-3 днів вирішуємо проблему.
 

 

Технічно так:
- виділяємо ОКРЕМИЙ, як номер телефону так і мейл, як додатковий інструмент, тільки для підбору персоналу.
-    Налаштовуємо систему на АВТОМАТИЧНЕ інформування (про своє! Підприємство і свої! умови) та реєстрацію кандидатів на необхідні вакансії шляхом програмування IVR (як в Kyivstar, MTC або Life – модно + халявна реклама)
-    Стандартно, інформуємо кандидатів про наявну вакантно посаду доступними методами, оголошення, центри зайнятості і тд (там де є кандидати, а не тільки ІНТЕРНЕТІ)
-    Записуємо автоматично всі результати в базу
-    Використовуємо всю АКТУАЛЬНУ БАЗУ(сааме для Вас), тоді коли приходить відповідний час ІКС знову ж, або обдзвоном, або автоматичним повідомленням всіх ОДНОМОМЕНТНО про всі умови: час, умови, адресу проведення співбесіди!!!

 

Опис не вірного процесу, як видно попередньо, значно довший, а ніж вірне вирішення. А ціна питання ще більше прийнятна, якщо самим все зробити. За такі гроші ви не те що не знайдете гідного менеджера з персоналу, та більше, навіть прибиральниці за такі гроші вже не працюють. Ага, щодо того, кому це актуально, або які вакансії варто заповнювати таким чином? Це ті, де є висока плинність внаслідок тих чи інших виробничих процесів:
- охоронці
- офіціанти
- покоївки
- прибиральниці
- кухарі (за останніми показниками)
- водії
- та зрештою всі, де у вас постійно міняється персонал

Варто користуватись перевагами сучасного світу.
За час написання даного посту 2,5 год. Не витрачаючи на це ні сек часу, я «знайшов» 2 офіціанти 1 кухаря і 3 водії. А працювати з ними буду можливо, за тиждень, мабуть, а можливо і за 2. Не важливо – вони ж тепер є!!!